Gruppetrening

Bestill treningsavtale

Gruppetrening

Forus sportssenter har en stor meny med ulike timer, tilpasset ulike behov og nivåer.

Med treningsavtale har du tilgang til alle gruppetimer. Les mer om treningsavtale her

Bli sprekere™

Bli Sprekere er fellesbetegnelse for Bedriftsidrettens eget gruppetreningskonsept.

Konseptet tilbyr enkel, effektiv, motiverende og sosial treningsaktivitet som passer for alle!

Den enkelte deltaker er i fokus, og du kan velge mellom ulike typer timer og finne noe som passer for deg og dine behov.

Les mer her

Sirkeltrening

Bootcamp: Sirkeltrening med stor variasjon i øvelsene. Passer alle nivå. Intensitet styrer du selv. (I hovedsalen).

 

Crosstraining: Variert og intensiv trening med «dagens økt». Fordel med erfaring fra crossfit eller lignende trening. (I hovedsalen).

 

Sport basecamp: Sportsspesifikk sirkeltrening. Vi setter sammen basisøvelser fra ulike idretter. Det er alt fra skøyte teknikker, til sprint til rene basis øvelser.

Koreografi/Dance/Styrke

Aerobic 30: Vintage aerobic. Vi tar fram 80 og 90 tallets fantastisk treningsform og tilbyr timer med step touch, heal kick og Grapewine!

 

Step`n flow: Step med koregrafi. Liker du timer med musikk og dans hvor du bare flyter inn i bevegelsene og glemmer at du trener? Fantastisk måte å trene både hjernen og kroppen. En real «antiage» Liker du alt som ligner dansing? Dette er timen for deg.

 

Performance Step interval (Anne`s signaturtime): Step med koreografi og styrke i intervaller. Step intervall er bygget opp med 2 step deler med koreografi bygget opp i blokker, slik at vi ender opp med en kortere serie enn step`n flow.

 

Step 30: 30 minutter enklere step time hvor vi jobber sang for sang med et tema.

 

Power 30: 30 minutter styrke for hele kroppen.

 

Zumba: Dans til rytmisk musikk er for mange den beste trening og mentale «terapi». Zumba en en sammensetning av ulike danseformer i en fitnesstime. Her får du musikk og bevegelse fra ulike latinamerikanske retninger som salsa, samba, reggaeton og kanskje litt hip hopp og tradisjonell aerobic.

Body & mind

Yoga – beskrivelse kommer.

Spinning

Spinning: Vi tilbyr 30 – 45 og 60 minutters spinningtimer med dyktige instruktører som hjelper deg med å utnytte tiden best mulig.

 

4×4 spinn: 4×4 minutters intervall. Timen er forutsigbar og det gjør det enklere å kunne planlegge og bryte ned hvor mye du skal ta i. En fantastisk måte å bygge seg opp, fordi du merker om du er blitt bedre ettersom timen er helt lik hver gang.

 

Spinn & Row: Vi kombinerer spinning og roing, i samme sal. 30 minutt på hver.

Specials

Front & back symmetry: Rygg, mage og rumpe trening. Utgangspunkt for all bevegelse er at vi har en god rygg, mage, og ikke minst rumpemuskulatur som samarbeider. Både trent og utrent kan ha beveget kroppen uten tanke for symmetri og man må korrigerende trening til.

 

Burn & firm pilates: En time hvor vi først jobber med grunnleggende ballett bevegelser og ender opp med tradisjonell pilates samt øvelser der koordinasjon mind body er sentralt.

 

Forus Runner: Løping går aldri av mote! Vi løper sammen på våre 16 topp moderne tredemøller.

 

Gruppetime med fysioterapeut: Øvre rygg og nakke. Denne timen ledes av vår fysioterapeut, og timen bygges opp med en kombinasjon av teori og praksis. Her lærer du om øvre rygg og nakke.  Vi går gjennom øvelser som du kan gjøre for å forebygge eller rehabilitere. Du får veiledning på korrekt gjennomføring.

 

Gruppetimer med fysioterapeut: Nedre Rygg og bekken. Denne timen ledes av vår fysioterapeut, og timen bygges opp med en kombinasjon av teori og praksis. Her lærer du om nedre rygg og bekken.  Vi går gjennom øvelser som du kan gjøre for å forebygge eller rehabilitere. Du får veiledning på korrekt gjennomføring.